12 Fakta Yang Membuatkan Anda Menyesal Mengetahuinya, Fakta 12 Paling 'Menakutkan' !


Dalam kehidupan harian kita seharian sebenarnya banyak perkara ayng berlaku kepada diri kita dalam alam depan kita yang tidak kita sedari terjadi dan berubah-rubah.

Ada di antara perkara tersebut sebenarnya kita tidak mahu ketahui kerana apa yang berlaku kadang-kadang membuatkan kita terasa jijik mungkin..

Mari kita lihat apakah perkara-perkara tersebut. ─ Siakapkeli.com.my

1. Terdapat hama kecil akan keluar di waktu malam dan akan mengawan diatas muka kita.


Setiap malam semasa kita sedang tidur, berjuta-juta hama Demodex akan datang ke tubuh kita untuk memakan kulit mati, mengawan dan bertelur dalam folikel rambut atau bulu badan. Selepas mereka melakukan perkara tersebut semua hama itu akan mati secara meletup kerana mereka tidak ada lubang untuk membuang najis selepas memakan kulit mati anda sebanyak mungkin.

2. Satu ciuman mulut selama sepuluh saat boleh memindahkan 80 juta bakteria.


Ramai sebenar tidak tahu dan mungkin ada yang tahu tapi sengaja abaikan kerana? anda jawab sendiri.

3. Bahang matahari semakin hari semakin membesar dan panas menyebabkan iklim berubah. Tapi percayakah anda kajian yang dilakukan menunjukan daam amsa satu bilion tahun lagi matahari akan menyebabkan bumi kering kontang dan membuatkan ada seperti berasa dalam oven yang panas. Dalam masa 7.5 bilion tahun akan datang mata hari akan membesar sehingga menghimpit bumi. (Semua kuasa Tuhan, Kita tidak tahu kerana perlu tahu akan kedatangan hari kiamat.)


4. Jika sebiji asteroid bersaiz 10 kilometer melanda bumi ia akan menyebabkan kepupusan yang besar. Sebelum ini ada sebanyak 15 komet yang bersaiz lebih dari 10 kilometer merentasi orbit bumi.


5. Setiap badan manusia mempunyai purata 10 kali ganda jumlah bakteria berbanding sel-sel di dalam badan kita.


Jangan bimbang kerana kebanyakkan bakteria tersebut adaah bakteria baik yang membantu sistem badan kita

6. Kajian menunjukkan dalam makanan kita makan sebenarnya kita tidak sedar terdapat najis serangga di dalam makanan tersebut mungkin semasa makanan disimpan lipas lalu atas makanan itu dan mungkin semut.


Menurut kenyataan FDA kebanyakkan perkara ini tidak memberi impak kepada tubuh badan kita.

7. Telur katak surinam akan disenyawakan di atas belakang badannya. Apabila telur sudah menetas dan bersedia untuk dilahirkan ia akan pecah dari belakang kulit katak tersebut. Anda mungkin mengalami trypophobia ketika melihat gambar di bawah.

.
8. Seekor lintah bulan secara teorinya mempunyai 90,000 ekor cucu dan 27 juta ekor cicit jika semua telurnya berjaya menetas dan hidup


Banyangkan kalau semua cucu cicit lintah bulan hidup? Habislah keseimbangan alam.

9. Jika panda melahirkan anak kembar ibunya akan membiarkan salah seekor dari anaknya mati.


Satu lumrah alam yang tidak dapat kita ubah

10. Manusia akan kehilangan 30,000 hingga 40,000 sel-sel  kulit mati setiap minit atau 50 juta sel-sel sehari.



11. Kita mungkin akan dijangkiti cacing pita daripada haiwan peliharaan yang paling kita sayang



Mungkin untuk terjadi perkara ini adaah kecil tertapi sudah banyak kes ini dilaporkan.

12.. Secara purata papan kekunci komputer anda mempunyai lebih 400 kali ganda bakteria berbanding jumlah bakteria di dalam tandas.

Thanks For Your Comment Here
 
Free Backlinks